Jag har ridit i dag på Åkerby

Jag red på Kattis, en mycket trevlig hästsom jag har blivit mycket förtjust i. Monicqe höll lektion , hon är hård. men ger bra feedback. jag fick både ris och rosför min ridning. Jag har en önskan att kunna ta med Amra på en lektion, men det får nog vänta eftersom det är svårt att lasta och sedan detta med galoppen, att det ska vaa så svårt med henne galopp antingen åker man av eller så vägrar hon att galoppera med mej. Annars så känner jag att hon skulle gå jätte fint i skänkevikning. Hon kan dressyr den hästen men galoppen funkar inte ännu. Jag är djurvakt till Tim och Anders till deras 4 hundar och tre hästar. Just nu ligger alla hundar runt om kring mig och sover. vi ska snart ta en promenad till deras stall för att släcka lampor och se till att allt är väl med hästarna. Kl. 7 i morgon bittti ska jag ner och släppa ut hästarna sedan vid halv 9 ska jag åka till Uppsala och få masage, jag ska hämta Carina och Malin först. Ska bli sköönt. på eftermiddagen kommer Lisa och då ska vi ut och rida. Elsa Björklunds mamma ringde till mej idag och meddelade att Elsa inte kommeer att rida på Nalle för att vi bor för långt bort. Jag hade redan förstått att det var så. Jag har pratat med Felicia Linds mamma om hon vet någon som skulle vara intresserad av att rid Nalle som helst skulle ha körkort. Nog om detta nu ska jag ut och gå med hundarna sedan god natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0