Nu är jag frisk igen!

I måndags så var jag till Hormesta och red i ridhuseet. Både Nalle och Amra var med. Hästarna gick in i transorten utan problem. Anna Unnerbo kom och hjälpte mej. Anna Red dressyr med Nalle och han gick bra, men Anna hade problem med galoppen för Nalle vill gärna bryta av. Det är något som Nalle måste tränas med. Amra hon ville inte galoppera som vanligt, hon försökte bli av med mej, men jag satt kvar denna gång. Anna prövade om on kunnde rida Amra och få upp henne i galopp, och hon försökte även bli av med Anna flera gånger men hon lyckades aldrig så tillslut så började hon galoppera . Hästarna var genom svettiga när vi kom hem, de gick även jätte bra att lasta när vi skulle hem. Som vanligt blir det sent innan man är hemma och allt klart med hästarna. Jag har halmat i boxarna nu för att hästarna skall ha något att ligga på, dessutom så har jag stängt av i hagen så de bara kan gå i gången i hagen, där finns inte så mycket att äta så då är det ba med halm. I morgon ska Stefan åka till Tommy oc köpa hö och halm för nu veet man inte när det blir frost det kan komma närsom. Jag har inte hört något i från Elsa Björklund ännu så hon var nog inte så intresserad av att komma och rida. Jag har fått ett förslag i från min chef om en tjej som är 14 år och som ska vara jätte intresserad av hästar. Agnetha sa att jag ska ta kontakt med hennes mamma som också jobbar på vård o service. Jag ska maila henne i sluteet på veckan, jag har också fått förslag i från Anne Belling att jag kan fråga Emma som är kompis med Matilda om hon kan tänka sig att rida Nalle , jag vet att hon är medryttare till Siv Lundkvist häst så hon kanske inte hinner med att rida en häst till. Men det måste ju finnas hur många tjejer som helst igentligen som vill rida. På fredag ska jag passa Tim och Anders hundar och hästar , de ska åka till Malmö på fredag och kommer hem på sen lördagseftermiddag. Carina och jag ska åka till uppsala och få massage på förmiddagen och på eftermiddagen ska jag sko våra hästar. På kvällen kommer Carina till mej och vi ska äta och dricka gott, för Stefan åker till värmland med rulle så vi blir liksom gräsänkor över helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0